Seminarium om studiecirkeln Mat & Mångfald på Bokmässans Gröna Scen

Välkommen till ett seminarium med avslutande workshop om en av vår tids viktigaste frågor!

När lågt pris på mat är viktigare än allt annat går det ut över människor, djur och miljö. Marknaden för lantbrukets produkter går upp och ned, men över tid kämpar många med lönsamheten och lantbruksföretagen blir allt färre.

• Torsdag 26/9 kl 16:50-17:30
  • Fredag 27/9 kl 18:10-18:30

Plats: Bokmässans ”Gröna Scen”

Samtidigt fortsätter odlingslandskapets mångfald att utarmas och förlusten av biologisk mångfald är jämte klimatet en av vår tids stora ödesfrågor. Hur hänger detta ihop? Hur ser ett hållbart lantbruk i ett rikt odlingslandskap ut och hur ska samhället agera för att ta oss dit?

Naturskyddsföreningen, Studiefrämjandet och Ekologiska Lantbrukarna har tillsammans tagit fram ett studiematerial för lokala studiecirklar som lanseras i höst – för dig som vill fördjupa dig i ämnet på hemmaplan.

Biljett: Ingår i entrébiljetten.

Arrangör: Naturskyddsföreningen, Studiefrämjandet, Västra Götalandsregionen

Läs mer här:
Mat & Mångfald – matens betydelse för odlingslandskapet – Bokmässan (bokmassan.se)

Text från bokmässan.se