Det här vill Naturskyddsföreningen om skog

Låt skogen leva – ett hållbart nyttjande av den svenska skogen, Rapport från 2022 som du kan läsa HÄR.

HÄR svarar föreningen på några vanliga frågor om skogen:

Naturskyddsföreningens princip om naturnära skogsbruk kan du läsa om HÄR.

Föreningens policy för skog (2020) som du kan läsa HÄR.

Skogspolitik en artikel som du kan läsa HÄR.

Ny vår för skogen – Naturskyddsföreningens förslag till ny skogspolitik och rättsliga förstärkningar, Rapport 2014 uppdaterad 2021 och hittas HÄR.

Naturskyddsföreningen om skog och naturvård.

Titta på Naturskyddsföreningens rikswebbinarium ”Skogens roll i klimatomställningen” från 10 feb 2021. Presentation av rapport och paneldiskussion. Skogens roll i klimatomställningen (1 timme)

Skogen, klimatet och den biologiska mångfalden, Rapport från 10 feb 2021, uppdaterad 24 feb 2022: Rapporten hittar du HÄR.

Rapport – Från mångfald till enfald – en vitbok över den svenska modellen för skogsbruk 2018 finns att ladda ned HÄR.

SVT visningen av dokumentärserien ’Slaget om skogen’ – rekommenderas för alla, oavsett hur mycket eller lite insatt man är i skogsfrågor.

Filmen More of Everything undersöker den svenska skogsbruksmodellen, vi rekommenderar den varmt. Du hittar den HÄR.