Skogsnätverk Väst

Skogsnätverk Väst är till för dig som vill engagera dig i skogsfrågor, hitta likasinnade och läsa om vad andra har gjort.

Vid vår regionala konferens 2019 beslutade vi att bilda ett lokalt skogsnätverk, ett lagom stort forum med frågor som berör skogen i Västsverige. Vi formulerade även en insändare där fokuset låg på skogen och klimatet.

Inom våra 5 länsförbund finns det många kunniga medlemmar som vill jobba med skogsfrågorna på det lokala planet.

Tanken med Skogsnätverk Väst är att enkelt kunna sprida information och erbjuda utbildning om skogen. Från 2020 till 2022 har vi haft flera webbinarier som du kan se på här. Sprid gärna till era vänner!

På Naturskyddsföreningens forum Naturkontakt har vi ett diskussionsforum och ett filarkiv öppet för alla medlemmar. I filarkivet hittar du bland annat tips på litteratur och länkar till bra information.

Hitta till vår grupp på Naturkontakt: Logga in här

Hur loggar jag in och får ett användarkonto? Instruktioner finner du här

Kontaktpersoner:

Anders Tullander, Nätverksansvarig: anders@tullander.se

Maja Ryberg, Verksamhetsutvecklare Kansli Väst: maja.ryberg@naturskyddsforeningen.se

Naturskyddsföreningen har också ett nationellt skogsnätverk:

Registrera dig i riks skogsnätverk och få nyhetsbrev.

På riksföreningens hemsida finns också mer information om det nationella skogsnätverket.

Insamlingsstiftelsen Naturarvet samlar in pengar för att köpa gammal skyddsvärd skog med syfte att skydda rödlistade arter och bevara den biologiska mångfalden.