Bli e-postdetektiv!

Kan du prata i telefon, hantera en dator och vill göra en kort, men viktig insats för miljön? Då har du alla chanser nu!

E-post är ett viktigt och resurseffektiv sätt för oss att kontakta våra medlemmar. Just nu saknar vi dock mejladresser till många av dem. Vi undrar därför om du kan hjälpa oss att hitta de mejladresser vi saknar?

Uppdraget går i korthet ut på att ringa Naturskyddsföreningens medlemmar i Väst, få deras mejladresser och föra in dem i vårt medlemsregister. Vi förser dig med listor över medlemmarna och ger dig instruktioner och handledning till medlemsregistret. Uppdraget brukar leda till roliga och intressanta samtal om allt mellan himmel och jord!

Du behöver ha tillgång till internet och telefon och känna dig bekväm att samtala med okända via telefon. Grundläggande datorvana krävs. Uppdraget är ett oavlönat volontäruppdrag. Vi ersätter dina samtalskostnader i samband med uppdraget.

Uppdraget utförs på distans. Flera volontärer kan dela på uppdraget, minimiåtagande är 10 timmar/person.

Kontaktperson: Axel Sjöberg

E-post: kansli.vast@naturskyddsforeningen.se