Stort intresse för ny skogspolitik!

I början på december bjöd vi in till en medlemsträff på temat skogspolitik, med Malin Sahlin, sakkunnig inom skog på Naturskyddsföreningen. Ett tjugotal skogsintresserade kom på mötet och många var redan mycket insatta gällande skogspolitik och det blev många intressanta diskussioner!

På mötet presenterade Malin förslaget till en ny skogspolitik som Naturskyddsföreningen har tagit fram, Ny vår för skogen. Bakgrunden till det nya förslaget är att den nuvarande skogspolitiken är 20 år gammal, och mycket har hänt på dessa år och det är därför hög tid för en uppdatering.

Vill du själv läsa mer om det nya förslaget? Du hittar det i sin helhet här. En kortare, sammanfattad, version kan du läsa här.

För den som är intresserad av skog och vill följa bland annat avverkningsärenden, tipsade Malin om Skogsdataportalen.

Det kom upp många intressanta tankar och idéer på mötet, bland annat möjligheterna att eventuellt samarbeta kring en kurs till våren. Om du är intresserad av skog och vill vara med och påverka, gå gärna med i vårt Skogsnätverk, så missar du inget som händer på temat skog! Kontakta Erland Svensson via e-post: erland.svenson@gmail.com