Fritidsbåtlivet under lupp

Heldagseminarium om fritidsbåtars påverkan på havsmiljön

När: Måndagen den 20 oktober 2013 med start kl 9.00

Var: Kulturhuset Fregatten Stenungsund, Stenungesalen

Sverige har fantastiska förutsättningar för ett rikt båtliv, men kan vi ta ett större gemensamt ansvar för att minska negativa miljöeffekter från fritidsbåtar? Framstående forskare, marinbiologer, representanter för båtbranschen, myndigheter m fl kommer till tals denna dag. Vi får en inblick i miljöproblematiken och vilka förbättringar som behöver göras för ett miljömässigt hållbart båtliv samt tar del av goda exempel.

Målgrupper: Båtorganisationer, båtklubbar, entreprenörer inom båtservice och båtupptagning, fritidsbåtsägare, kommuner (inspektörer på miljökontoren och tjänstemän tekniska avdelningar), kommunala och privata hamnbolag, länsstyrelsen, HaV, Västsvenska Turistrådet, företag kopplade till fritidsbåtsbranschen

Seminariet är kostnadsfritt men anmälan krävs för fika och lunch.

Det går bra att anmäla sig redan nu men program med hålltider kommer i nästa vecka.

Anmälan om deltagande görs senast 13 oktober till info@vrbk.se

För mer information kontakta

Ingela Sörqvist, i.sorqvist@tele2.se, 070 33 26 126

Hjärtligt välkomna önskar Vattenrådet för Bohuskusten!

Naturskyddsföreningen i Bohuslän är medlem i vattenrådet.

VRBK