Skövde Naturskyddsförening söker kassör

Vi är ca 1000 medlemmar i kretsen och har en god och välordnad ekonomi. Vi använder Vismas bokföringsprogram. Kassören är en av kretsens viktigaste funktioner och är ledamot i kretsens styrelse. Ledamöter väljs på två år. Hela ansvarsområdet framgår av nedanstående beskrivning, men kan vara uppdelningsbart, då kretsen också samarbetar med en ekonomikonsult.

• Kassör med ansvar för föreningens löpande utgifter och intäkter, bokföring av verifikationer i VISMA bokföringsprogram. Ca. 100 verifikationer per år.
  • Kassören är budgetansvarig. Ansvarar för upprättande och uppföljning av budgeten. Redovisar kvartalsrapporter för styrelsen.
  • Framtagning av kvartalsvisa ekonomirapporter och årsbokslut.

Är du intresserad att bli kassör i Skövde Naturskyddsförening så kontakta snarast

Jan Eric Fasth, 0708-249923 eller via denna epost.

Texten är hämtad från Skövde Naturskyddsförenings hemsida