Kom med oss i Uddevalla Naturskyddsförening!

Du kan påverka! Vi söker nu dig som är boende i Uddevalla kommun och vill engagera dig ideellt i Uddevalla Naturskyddsförening. Det kan vara t.ex. en klädbytardag, en vandring i naturen eller att tillsammans försöka påverka kommunens miljöarbete. Det finns flera sätt att engagera sig på och därmed flera olika uppdrag. Det är upp till var och en hur man engagerar sig, föreningens styrka är att den består av det som de aktiva medlemmarna vill att den ska bestå av.

Vi söker personer som vill vara med och hålla i eller arrangera aktiviteter, att komma med önskemål om vad föreningen ska göra, att påverka kommunen så den blir bättre på natur- och miljövård och sådana som vill ta på sig längre uppdrag i form av styrelseuppdrag.

Några uppdrag kan utföras på egen hand, andra i grupp. De är både av engångsnatur och mer varaktiga med start i februari/mars 2020. Vill du engagera dig redan nu är det givetvis också möjligt!

Vill du veta mer?

Kontakta Marie Sandblom i Uddevalla Naturskyddsförening: uddevalla@naturskyddsforeningen.se eller Maja Ryberg på Kansli Väst: kansli.vast@naturskyddsforeningen.se

Naturskyddsföreningen samarbetar med Studiefrämjandet.