BIOLOG SÖKES

Stadsplaneringsgruppen i Naturskydds-föreningen i Göteborg söker nu dig som är biolog eller ekolog som vill driva miljö- och naturfrågor. Är det du?

Gå i så fall med i stadsplaneringsgruppen så kan vi tillsammans jobba för en grön och artrik stad! Stadsplaneringsgruppen kollar nu bland annat på viktiga naturvårdsarter i Göteborg, vilka naturområde som bör skyddas, granskar detaljplaner och lyfter grön infrastruktur i stadens planering. I detta arbete skulle vi ha stor hjälp av fler som har kunskap inom biologi och ekologi.
Naturskyddsföreningen i Göteborg har sedan 1959 jobbat med lokala miljö- och naturfrågor. Genom aktiva ideellt arbetande medlemmar så har vi lyckats bevara viktiga naturvärden och förbättra vår närmiljö.

Vill du veta mer om vad vi gör? Ta en titt på vårt projekt Göteborg kan grönare

Eller är du mer nyfiken eller intresserad så kontakta:

Oskar Tagesson
Sammankallande för stadsplaneringsgruppen