Mölndals Naturskyddsförening söker fler aktiva medlemmar

Du kan påverka! Vi söker nu dig som är boende/aktiv i Mölndal kommun och vill engagera dig Mölndals Naturskyddsförening, vi är en stor förening och vill gärna att fler medlemmar blir aktiva.

Det kan vara t.ex. i Hållbarhetsgruppen (klädbytardag, ekologisk mat, resa klimatsmartare), en vandring i naturen (Skogsgruppen eller Fågelgruppen) eller att tillsammans försöka påverka kommunens miljöarbete. Det finns flera sätt att engagera sig på och därmed flera olika uppdrag. Det är upp till var och en hur man engagerar sig, föreningens styrka är att den består av det som de aktiva medlemmarna vill att den ska bestå av.

Ta gärna en titt på vår hemsida: https://molndal.naturskyddsforeningen.se/

Vi söker personer som vill vara med och hålla i eller arrangera aktiviteter, att komma med önskemål om vad föreningen ska göra, att påverka kommunen så den blir bättre på natur- och miljövård och sådana som vill ta på sig längre uppdrag i form av styrelseuppdrag. Vi har en väl fungerande styrelse men vill gärna utöka den med 1-2 personer.

Några uppdrag kan utföras på egen hand, andra i grupp. De är både av engångsnatur och mer varaktiga under 2020. Vill du veta mer?

Kontakta:

Ordförande Inger Schale Mölndals Naturskyddsförening: inger44schale@live.se

eller

Valberedningen + Hållbarhetsgruppen genom Ulrika Wikenfors: ida-ulrika@hotmail.com