Vill du engagera dig för natur och miljö i Norra Älvsborg?

Vi söker dig som vill vara med och påverka, delta och utveckla Norra Älvsborgs Naturskyddsförenings arbete på ett regionalt plan.

Du behöver inte kunna allt, men vara intresserad av uppdraget och nyfiken på att veta mer. Kan du eller har du förståelse för en ideell förenings rutiner som ekonomihantering och protokollföring är det extra välkommet.

Länsförbundet arbetar främst med regionala natur – och miljöfrågor, och har en samordnande funktion för regionens 12 lokalföreningar.

Som styrelseledamot i Norra Älvsborgs Länsförbund har du möjlighet att engagera dig i miljö – och naturfrågor som t.ex. skog, vattenvård, hållbarhet eller försöka påverka kommunernas miljöarbete. Hur mycket tid du vill lägga utöver styrelsemötena (6-8 per år) bestämmer du själv.

Styrelsen i Naturskyddsföreningen i Norra Älvsborg består av fem personer som är engagerade i natur- och miljöfrågor. Valberedningen söker nu fler personer som vill vara med.

Låter det spännande och som något för dig? Har du frågor?

Hör av dig till Barbara Sandell: barbara@cirka.se eller Maja Ryberg: maja.ryberg@naturskyddsforeningen.se så berättar vi mer.