Välkommen till snokläger i region Väst!

Ta chansen att leva natursnoksliv några dagar i sommar! Vi snokar i naturen, leker, hittar spår och småkryp, paddlar och gör en massa roliga aktiviteter utomhus.

16 – 18 juni 2023, Härsjönäs lägergård – fullt! Anmäl dig till reservlistan HÄR

21 – 23 juli 2023, Härsjönäs lägergård – fullt! Anmäl dig till reservlistan HÄR

Syftet med lägret är att vi som Natursnokar ska få snoka och ha en skön, lärorik upplevelse i fin natur tillsammans. Vi upptäckter, upplever och tar in kunskap om naturen och blandar med skapande på flera olika sätt.

Dagarna är uppdelade i olika Snokpass som du själv väljer. Vi upptäcker naturen omkring oss – i strandkanten och i skogen. Vi tittar kanske på mossor/lavar och småkryp, vi paddlar, snorklar och ror. Vi leker och lär oss nya övningar. Dessutom har vi kvällar runt brasan…

I år håller vi till vid Lilla Härsjön i Lerums kommun. Du kan välja om du vill tälta, sova i vindskydd eller bo med enkel standard inomhus. OBS att antalet sovplatser inomhus är begränsade.

När?
Fredag – söndag 16 – 18 juni, OCH 21–24 juli 2023.
För båda läger gäller drop – in från kl. 15.00 på fredagen. Då finns tid att installera sig och sätta upp eventuella tält. Sedan kickar vi igång lägret med en gemensam samling (exakta tider kommer), efter det fortsätter kvällen med brasmys. Lägret avslutas kl.15.00 på söndagen.
Detaljerat schema med tider och aktiviteter + meny skickas ut ett par veckor innan lägerstart.

Lägerledning
Huvudledare för lägret den 16 – 18 juni är Bosse Bergenholtz och Arvid Eriksson.
Huvudledare för lägret den 21 – 23 juli är Bosse Bergenholtz och Erika Tyrberg. Både Bosse och Erika erfarna snok- och lägerledare som är eller har varit kursledare för snokarnas ledarutbildningar. Arvid är sedan flera år tillbaka en av ledarna för den mycket populära snokgruppen i Kortedala, Göteborg.
Maja Ryberg, verksamhetsutvecklare på Kansli Väst är juni-lägrets allt-i-allo och ansvarig för det administrativa. Allt – i – allo för lägret i juli är Fatima Grönblad, ledare för Natursnokarna i Kortedala.

För vem?
Lägret riktar sig barn mellan 5–12 år och deras vuxna/familjer boende i region väst. Alla barn ska ha en vuxen med sig, men alla vuxna som ska hålla i ett snokpass behöver inte ha ett barn med sig. Givetvis är du medlem i Naturskyddsföreningen!

Mat
Maten lagas av våra mycket duktiga lägerkockar Elle och Arash. All mat som serveras under lägret är vegetarisk eller vegansk.

Aktivt deltagande

Det här är ett läger som skapar vi tillsammans. Vi ser därför gärna att du som har lett snokgrupper innan eller gått en snokledarutbildning testar att hålla ett pass under lägret. Är du inte snokledare finns det flera andra saker att göra så som t.ex. hålla i en lek, någon form av naturaktivitet, vara badvakt under en lunchpaus etc. En av våra huvudledare kontaktar dig för att diskutera närmare vad som funkar för just dig.

Du behöver inte ansvara för att hålla i en aktivitet ensam om du inte vill.

Priser och anmälan

Kostnaden för lägret är 300 kr/vuxen och 50 kr/barn. I priset ingår mat och tältplats samt alla kursmoment. Eftersom lägret är starkt subventionerat utgår ingen reseersättning. Sista anmälningsdag är den 15 maj

Antalet deltagare är begränsat till 50 personer. Först till kvarn gäller!

Om lägret blir fullt finns möjlighet att skriva upp sig på reservlista.

Ja jag vill anmäla mig!

Anmälan till lägret den 16 – 18 juni vecka 24

Lägeravgiften betalas in till NF Kansli Väst på BG 444–3198, märk din inbetalning med ”Snokläger”. Senast den 1 juni vill vi ha fått in din betalning.

Vänligen observera att anmälan är bindande. Om avanmälan sker mindre än två veckor före lägerstart behöver särskilda skäl anges för att få lägeravgiften tillbaka

1 thoughts on “Välkommen till snokläger i region Väst!

Kommentering är stängd.