Skogskonferens: Strategi för skogen

Hur ser det ut i dag i våra skogar? Vad har vi att lära av det som varit? Hur kan Naturskyddsföreningen arbeta för ett hållbart bruk av skogen? Vilka redskap har vi? Och hur går vi vidare från där vi är i dag?

Missa inte chansen att höra Sebastian Kirppu berätta om läget i våra skogar. I 20 år har han kämpat för skogen. Hans engagemang har lett till att flera skogsområden blivit naturreservat och till att han själv utsågs till Årets Miljöhjälte 2011 av Världsnaturfonden (WWF). Föreläsningen är öppen för allmänheten, så bjud in alla skogsintresserde du känner!

Under helgen kommer vi även att få ta del av goda exempel på hur aktiva i olika delar av landet jobbat för specifika skogar, en verktygspanel där du får inspiraion och kunskap om olika strategier som fungerat, och mycket mer!

Under konferensens sista pass kommer vi att ta fram konkreta förslag för hur vi vill att föreningen ska jobba vidare för skogen. Var med och påverka du också!

Lördagskvällen kommer också att på en privat guidning av Naturhistoriska Museet efter stängning.

Var? På Naturhistoriska Muséet i Göteborg.
När? Helgen den 16-17 november.
Hur bor vi? Den som vill erbjuds sängplats på Slottsskogens vandrarhem till reducerat pris.
Vad kostar det? Själva konferensen kostar ingenting om du anmäler dig innan anmälningstiden gått ut den 1 november. Om du väljer att sova på vandrarhemmet betalar du själv en del av boendekostnaden.

Konferensen ett samarbete mellan Naturskyddsföreningen i Västra Götaland och Naturskyddsföreningens Skogsnätverk.

Anmäl dig genom att klicka här! Senast den 1 november vill vi ha din anmälan.

Det preliminära programmet hittar du längst uppe till höger på sidan.