Inspirationsträff om lärande för hållbar utveckling

Den 15 mars bjuder Naturskyddsföreningen in till en inspirationsträff om skolengagemang. Vi visar hur det går att arbeta med utbildning för hållbar utveckling, både i och utanför klassrummet. Vi berättar också om andra sätt att engagera sig för att förändra samhället tillsammans med skolan.

Nyfiken lärare? Peppad pappa? Hållbar rektor? Engagerad farmor? Cool klimatkämpe? Passionerad politiker? Varmt välkommen vem du än är! Och ta gärna med en vän!

Alla som anmält sig senast 10 mars bjuder vi på lunch/eko-fika!

Arrangemanget görs i samarbete med Energifallet, Naturskyddsföreningens utbildningsmaterial för grundskolan om energi och hållbar utveckling. Läs mer på energifallet.se
När? Lördagen den 15 mars kl 11-15

Var? Studiefrämjandet, Falkgatan 7 i Göteborg (Vid redbergsplatsen)

Program:
11:00 Presentation av Naturskyddsföreningens skolmaterial
11:45 Vilken är din roll i skolan?
12:00 Lunch
13:00 Hur kan medlemmar eller den lokala kretsen arbeta med skola? Gemensam diskussion
13:30 Workshop: Testa övningar från Energifallet och Tema: mat
14:00 Arbetsgrupper och tid för egna frågor