Kretskonferens våren 2014: Vårt Västerhav

Hur står det egentligen till med vårt västerhav? Vilka är de stora utmaningarna? Kommer fisken tillbaka? Och hur var det nu med räkorna? Välkommen till Löftadalens folkhögskola i Åsa den 16-17 maj!

Bildbanner

Vårens kretskonferens:  ”Vårt Västerhav – fisken, räkorna och aktivismen” sätter havet i fokus. Kom och lyssna till bl.a. Inger Näslund, expert på fiskefrågor på WWF och  Mikael Karlsson, ordförande och talesperson i havsfrågor för Naturskyddsföreningen.

Förutom trevligt sällskap  och stimulerande samtal har du också chansen att lära dig mer om hur havsnätverket i Väst jobbar,  träffa aktiva från hela regionen och lära dig mer om hur du kan hantera härskartekniker.

Vad kostar det?  100 kronor för dig som är kretsrepresentant (200 för båda dagarna). Du som inte representerar en krets betalar 300 kr/dag (600 för båda dagarna). Anmälningsavgiften inkluderar mat och logi i dubbelrum på Löftadalens folkhögskola. Instruktioner för betalning får du via mail efter anmälan.

Kolla in programmet och anmäl dig genom att fylla i detta formulär. OBS! Förlängd anmälningstid: anmäl dig senast den 9 maj!

På grund av utrymmesskäl har vi ett begränsat antal platser, så vänta inte med att anmäla dig!

Frågor? Kontakta gärna regionkansliet: kansliet.vastragotaland@naturskyddsforeningen.se.

Hitta hit:
karta

Åk gärna kollektivt. Närmaste busshållplats är Åsa idrottsplats. Sök din resa på www.resrobot.se eller www.hallandstrafiken.se. Åker du norrifrån kan du även söka på www.vasttrafik.se.

Åker du bil eller cyklar hittar du vägbeskrivning här. Hör gärna av dig om du kan tänka dig att plocka upp andra deltagare på vägen, exempelvis vid Åsa station.

Välkommen!

1 thoughts on “Kretskonferens våren 2014: Vårt Västerhav