Naturskyddsföreningen i Kungälv söker hemsideutvecklare

Naturskyddsföreningen i Kungälv söker någon som vill hjälpa till att utveckla deras hemsida. Målet är att hemsidan ska vara funktionell, informativ och användarvänlig, för såväl föreningens aktiva medlemmar som övriga besökande. Hemsidan ska i framtiden vara enkel och lätt att administrera utan alltför stora tekniska förkunskaper, och kunna uppdateras av föreningens hemsideansvariga. Naturskyddsföreningen använder sig av WordPress.

Uppdraget utförs i samråd med Naturskyddsföreningen i Kungälvs nuvarande hemsideansvarige. Till din hjälp har du en redaktörsmanual som Naturskyddsföreningen på Riksnivå utarbetat som handledning för WordPress.

Uppdraget utförs på distans och är oavlönat.

Vill du hjälpa till? Hör av dig till oss via mejl.