Välkommen på energifylld kretskonferens! 16-18 oktober 2015

Årets kretskonferens sätter energin i fokus!

Energi som vi skapar, använder och har inom oss: all möjlig energi handlar höstens kretskonferens om. När når vi 100% förnyelsebar energi i Sverige och 100% hållbar ideell energi i föreningen?

Kretskonferensen är till för dig som är eller är intresserad av att bli aktiv i Naturskyddsföreningen och vill träffa andra engagerade, lära dig mer om energifrågor och föreningsutveckling och få många goda idéer med dig tillbaks till din krets. Deltar gör bl.a. Tomas Kåberger, professor inom och energi och miljö på Chalmers och ordförande för stiftelsen Japan renewable energy foundation, Christer Borg, ordförande för Älvräddarna, Dena Gevarez, nationell projektledare för ungdomssatsningen Schysst sommar & vinter samt Anneli Nordling, organisationsutvecklare på Naturskyddsföreningen.

När? 16:e oktober kl 18.30 till 18:e oktober kl 14.00.

Fullständigt program finns här!
Fredag
Vi inleder konferensen med fördrink och mingel kl 18.30. Incheckning på Hotell Hehrne från 17.00.

Program 09.00 – 17.00.
Middag kl. 19.00

Söndag
Under söndagen åker vi på utflykt där vi får se praktiska exempel på det vi pratat om under helgen. Vi börjar med ett besök på kommunhuset i Vänersborg där vi tittar på deras solcellsanläggning och sedan fortsätter vi vidare till Trollhättan för ett studiebesök på vattenkraftverket Olidan, där vi även får sällskap av Christer Borg, ordförande i Älvräddarnas Samorganisation. Vi fikar och äter lunch i fält, och programmet avslutas vid återkomsten till Hotell Hehrne kl 14.00.

Var? Hotell Hehrne, Restad gård, Vänersborg. Läs om hotellet och Restad gård här!

Hur? Helst tar du såklart tåget och bussen hit. Fyll i slutdestination ”Dr Hehrnes väg 1” i Västtrafiks reseplanerare. Närmsta hållplatser är Kanalvägen och Restad Gård.

Karta Hotell Hehrne

Vad kostar det? Du betalar 250 kronor för hela helgen*, inklusive kost och boende i dubbelrum. Kretsrepresentanter får resekostnader ersatta av länsförbundet. Ersättningen fås i efterhand mot inlämnande av reseräkning, hur du gör detta får du mer information om efter din anmälan.

All mat under konferensen är vegetarisk.

Sista anmälningsdag är den 13 september!

Anmäl dig här!

*Representerar du din krets kan du eventuellt få denna kostnad ersatt av kretsen, diskutera detta i så fall direkt med styrelsen.