Malin Nilsson – vår nya samordnare/verksamhetsutvecklare!

Malin_Nilsson

Vi ber att få hälsa vår nya samordnare/verksamhetsutvecklare välkommen till Naturskyddsföreningen Väst. I hård konkurrens med många kompetenta och spännande sökande vann Malin Nilsson vårt hjärta och hjärna och vi känner oss trygga i denna rekrytering.

Hon startar sitt arbete den 15 augusti tillsammans med Ola Freijd som fortsätter sitt arbete ytterligare åtminstone 1 och ett halvt år… Vi menar att de blir en duo som kommer komplettera varandra och tillsammans med styrgruppen utveckla och effektivisera arbetet på kansliet.

Så här presenterar sig Malin själv:

Malin heter jag, är 37 år och uppvuxen i en by i Jämtland men har bott i Göteborg sedan 2001. Jag bor i en lägenhet på Hisingen med min sambo där vi trivs väldigt bra. När jag inte jobbar tycker jag om att umgås med mina vänner över en god middag, gå på konsert, fynda på loppis eller påta i vår odlingslott. Träna är något jag gör i olika former som exempelvis cykling och självklart, för mig som är uppvuxen utanför Östersund, ligger vinterns alla aktiviteter mig varmt om hjärtat.

Min yrkeserfarenhet spänner över fiskeindustrin i Norge till min nuvarande tjänst som ekonom inom retailbranchen i Göteborg. Under vårterminen har jag varit tjänstledig för att studera humanekologi på GU. Privat har jag ett stort intresse för hållbarhet och driver ett instagramkonto med syfte att inspirera och informera inom just det området. Jag har även ett ideellt engagemang i Naturskyddsföreningen i Göteborg där jag varje månad arrangerar Ekofika. Att få möjlighet att jobba med hållbarhet är en dröm som nu blivit sann och jag ser fram emot att arbeta hos Naturskyddsföreningen Väst.