Vill du få barn att upptäcka naturen? Bli Natursnoksledare!

Kom till Slottsskogen i Göteborg 16-17 mars 2019.

Då genomför Naturskyddsföreningen en kurs för dig som vill bli ledare för Natursnokarna – Naturskyddsföreningens barn- och familjeaktiviteter.

Du lär dig att leda övningar tillsammans med andra. Vi leker lekar och testar utrustning. Vi sitter runt elden och pratar om hur vi bäst startar och driver en Natursnoksgrupp. Vi delar med oss av det vi kan och byter erfarenheter med varandra.

Lördagens teman är: Naturfalken, Att lära in arter och att samarbeta.
Söndagens teman är: Att använda alla sinnen, snokplanering och att göra upp eld (ev annat tema om eldningsförbud)

Du kan välja om du vill vara med båda dagarna eller bara en. Kursen kostar 500 kr för en eller två dagar inklusive eftermiddagsfika och kursmaterial. Kursen är öppen för medlemmar i Naturskyddsföreningen från hela landet. Reseersättning kan sökas i efterhand från riksföreningen för buss eller tåg.

För den som endast önskar delta i momentet Naturfalken under lördagen är kursen gratis.

Utbildare är:
Eva Lindberg, Verksamhetsledare för Natursnokarna
Erika Tyrberg, Natursnoksledare

Varmt välkommen med din anmälan!

Praktisk information

För vem
Kursen riktar sig till medlemmar i Naturskyddsföreningen som redan leder en Natursnoksgrupp eller till de som vill bli ledare för en Natursnoksgrupp. Kursen är i första hand till för dem som bor i regionen, i mån av plats är den öppen för medlemmar från hela landet.

Denna kurs innehåller också en praktisk genomgång av hur medlemmar ute i kretsarna kan arbeta med Naturfalken.

Kostnad
Kursen kostar 500 kronor inklusive eftermiddagsfika och kursmaterial. Vill du slippa avgiften så skriver du en överenskommelse med din krets om att leda frivilligt antal Natursnoksaktiviteter inom ett år efter kursen. Se länk på här intill.

Önskar du endast att delta under momentet Naturfalken är kursen gratis.

Överenskommelse för 0 kr i kursavgift

Anmälan
Anmälan senast 8 mars 2019 på länken här intill. Ange i anmälan om du behöver hjälp att hitta övernattning eller kan erbjuda en annan deltagare boende. Antalet deltagare är begränsat till 25 personer – först till kvarn gäller. En reservlista kommer att finnas. Om avanmälan senare än två dagar före kursens start utgår en avgift om 1 000 kr.

Länk till anmälningsformuläret

Var och när
Lördag 16 mars kl 10:00-16:30.
Söndag 17 mars kl 10:00-16:00.

Vi kommer att hålla till i Slottsskogen i Göteborg.

Samling: vid Björngårdsvillan i Slottsskogen. Se karta (länk nedan).

Karta och hemsida med info om Slottsskogen.