Regional kretskonferens om skog 11 – 13 oktober 2019

Helgen den 11 – 13 oktober är det dags för årets kretskonferens, i år med tema skog. Vi kommer vara på l Åkulla Friluftsgård i Halland. Biologisk mångfald, inventering, skogsbad och besök i Åkullas vackra bokskogar är ett par av sakerna som står på programmet i höst.

Mikael Karlsson, skogsexpert och författare till boken ”Konsten att hugga träd och ha skogen kvar” föreläser om kontiunitetsskogsbruk. Rebecka Le Moine kommer prata om ägardirektiv och hur vi kan skydda skogen. Dessutom viger vi söndagen åt våra skogsnätverk och gör plats för diskussioner om hur vi bäst kan jobba för att skydda skog, erfarenhetsutbyte och goda exempel. Riksföreningens Hanna Wallin kommer vara på plats och berätta om hur de arbetar med skogsfrågor och vad man som krets/skogsgrupp kan få för råd och stöd.

Åkulla friluftsgård är beläget vid Yasjöns strand i Åkulla bokskogar mitt i Halland. Är du nyfiken på att få veta mer om Åkulla ta en titt på hemsidan: http://www.akulla.eu/

Vid frågor kontakta Kansli Väst: kansli.vast@naturskyddsforeningen.se

Välkommen!