Webbinarie: Åtgärdsprogram för havsmiljön

Sverige har ett åtgärdsprogram för havsmiljön som Havs- och vattenmyndigheten ansvarar för. Åtgärdsprogrammet som innehåller förslag på åtgärder som behöver genomföras så att vi ska leva upp till miljökvalitetsnormerna för havsmiljön uppdateras vart 6:e år. Just nu pågår arbetet med att uppdatera åtgärdsprogrammet inför 2022-2027. Förslaget till nytt åtgärdsprogram är ute på remiss t.o.m. den 30 april 2021.

I det här webbinariet informerar vi om det nya förslaget på åtgärdsprogram som är ute på remiss just nu och diskuterar hur Naturskyddsföreningen kan vara med och påverka så att programmet blir så bra som möjligt.

Deltar från Naturskyddsföreningen gör Stina Tano, marina ekosystem & fiske, Mia Svedäng, övergödning och Johanna Fox, marina skyddade områden

Onsdag 3 mars kl. 18:30 – 20:00

Anmäl dig till webbinariet här

Du hittar remissen Förslag till åtgärdsprogram för havsmiljön här