Allt du behöver veta för att skydda skogen – när det gäller skogsjuridik

OBS! Föranmälan krävs.

Naturskyddsföreningens chefsjurist Oscar Alarik föreläser om vilka lagar som är till för att skydda naturen, och hur man kan använda sig av dem för att förhindra t.ex. en avverkning. Han ger också konkreta exempel på både fällande och friande domar som gällt skydd av skog. Du behöver inga förkunskaper om juridik för att delta. Efter föreläsningen finns möjlighet att ställa frågor via chatten.

När? Torsdag den 4 mars kl. 19:00 – 20:30 via Zoom

Du anmäler dig till webbinariet här

Eventet är helt digitalt och gratis. Ett tillfälle att mötas oavsett om du är intresserad av att skydda skogen eller bara är lite nyfiken. Som deltagare behöver du inte prata och delta aktivt om du inte vill.
Vi skickar dig en länk till webbinariet under dagen den 4 mars. Du kan anmäla dig fram till kl. 18:00 samma dag, efter det är anmälan stängd.
Frågor? Mejla till kansli.vast@naturskyddsforeningen.se