Artskyddsförordningen – ett verktyg för att skydda skog

OBS! Föranmälan krävs!

Michael Nilsson berättar om EU – domstolens uppmärksammade beslut att ge ökat skydd för svenska arter. Han förklarar på ett lättbegripligt sätt grunderna kring hur artskyddet fungerar och hur man genom den praktiskt kan skydda skog och natur. Han ger också flera exempel på skyddade arter i vårt område, och hur man kan gå tillväga för att bevara dem och deras livsmiljö.

Michael Nilsson driver företaget MN Naturdokumenta och är ordförande i Naturskyddsföreningen i Härryda. Han har under många år arbetat med att skydda skog genom Artskyddsförordningen, och är en av personerna bakom överklagandet som lett fram till den nya EU – domen.

25 mars kl. 19:00 – 20:30 via Zoom

Anmäl dig här

Frågor? Kontakta Maja Ryberg på Kansli Väst: kansli.vast@naturskyddsforeningen.se