Träff om det utvidgade strandskyddet

Välkommen till en träff om översynen av det utvidgade strandskyddet i Bohuslän!

IMG_9897 mindre Länsstyrelsen i Västra Götalands län arbetar med en översyn av det utvidgade strandskyddet i länet. Länsstyrelsens förslag till nya områden finns nu ute på remiss och omfattar följande kommuner: Göteborg, Härryda, Kungälv, Lysekil, Munkedal, Mölndal, Orust, Partille, Sotenäs, Stenungsund, Strömstad, Tanum, Tjörn, Uddevalla och Öckerö. Träffen vänder sig därför främst till dig från en krets i någon av dessa kommuner. Remissen och mer information om denna hittar du här!

Linnea Bertilsson Länsstyrelsen
Från Länsstyrelsen kommer Linnea Bertilsson, som är projektledare för översynen. Hon presenterar förslaget till beslut och Länsstyrelsens arbete med det utvidgade strandskyddet, och svarar på dina frågor.

När?  1 april kl. 17.30 – 20.00 (Linnea Bertilsson finns på plats till ca 19.30)

Var?  Uddevalla folkets hus.

Träffen är kostnadsfri för medlemmar i Naturskyddsföreningen. Regionkansliet bjuder på vegetariskt fika.

Anmäl dig här!

Kontakta gärna Klara Jansson på kansliet om du har några frågor eller synpunkter!

E-post: kansliet.vastragotaland@naturskyddsforeningen.se Tel: 0723-097989

Denna träff genomförs i samarbete med Studiefrämjandet