Hur mår skogen? Få reda på det och mycket mer den 16 oktober på naturum Getterön!

Anders Hejnebo från Skogsstyrelsen kommer till naturum Getterön i Varberg, torsdagen den 16 oktober kl 18.00. Han kommer att bl a ta upp följande aktuella frågor:

– Hur fungerar skogsvårdslagen i stort?
– Hur ökar vi mängden äldre skog?
– Vilka lagar och föreskrifter styr skyddet och hänsynen till värdefull skog ur naturvårdssynpunkt?

Vi hoppas även kunna belysa och ta upp Naturskyddsföreningens förslag till en ny skogspolitik.
Om intresset är stort kan vi förhoppningsvis bilda ett lokalt skogsnätverk.

På söndagen den 19 oktober följer vi upp vad vi lärt oss med en exkursion till Nordskog, där vi studerar lyckade och mindre lyckade avverkningar. Samling för samåkning vid p-platsen vid Getteröns naturcenter kl 09.30 eller vid Grimmareds kyrka kl 10.00.

Välkomna!

Frågor kan ställas till: