Naturskyddsföreningen träffar landshövdingen

Igår träffade Naturskyddsföreningens fyra länsförbund i Västra Götaland landshövding Lars Bäckström och naturvårdsdirektör Sven Swedberg för ett samtal kring aktuella naturvårds- och miljöfrågor i regionen. Bland annat diskuterades strandskyddet (såväl på land som i vatten) och den komplicerade frågan kring Vänerns vattenstånd och igenväxningen av dess stränder. Naturskyddsföreningen i Bohuslän fick även tillfälle att överlämna föreningens hederspris Strandskatan för landshövdingens rakryggade försvar av strandskyddet och allemansrätten.

Naturskyddsföreningen + Länsstyrelsen VG

Boel Lanne, Ingegerd Borg Saviharju, Sven Swedberg, Lars Bäckström, Ulla Kjellander och Ingvar Andersson. Foto: Klara Jansson

Deltog från Naturskyddsföreningen och representerade sina länsförbund gjorde: Boel Lanne, Bohuslän, Ingegerd Borg-Saviharju, Södra Älvsborg, Ulla Kjellander, Skaraborg samt Ingvar Andersson, Norra Älvsborg.